RSS

400 de pagini in 3 zile

27 May

Binecunoscut în rândurile creştinilor, Sfântul Ierarh Nicolae îşi merită din plin numele de  „mare făcător de minuni”. Am început şi eu să îl chem în rugaciuni şi tot mai mult să-i văd ajutorul mai cu seamă după venirea mea la facultate în Cluj, când am descoperit Bisericuţa Studenţilor din complexul Haşdeu.

Odată ajunsă aici, m-a uimit evlavia cu care oamenii îl cinsteau pe Sfântul Nicolae şi parcă atunci m-am trezit dintr-o adâncă nepăsare. Ştiam prea bine cum m-a ajutat Sfântul în multe momente ale vieţii mele, dar cu toate astea, poate că am arătat doar recunoştinţă pe moment, revenind cu uşurinţă la viaţa agitată şi rece.

Acum, îl regăseam pe Sfântul Nicolae la fel de binevoitor, fără să-mi aducă reproşuri că vin la el doar când sunt în nevoi, deşi, strict după legea omenească, ar fi avut dreptate să mă mustre. Dar pentru a oglindi chipul lui Dumnezeu din el, Sfântul Nicolae m-a primit cu blândeţe şi nu a pregetat să reverse minuni asupra vieţii mele.

Poate că la capitolul examene m-a uimit cel mai mult acest prieten sfânt.

Eu sunt o fire melancolică şi mult mă păgubeşte imaginaţia, mai ales în sesiune, când ar trebui să fiu mai operativă şi să salvez cât mai mult timp. Mi-am dat seama că dacă îl rog pe Sfântul Nicole cu credinţă (câtă este) înainte de a învăţa, mult mai uşor mă concentrez şi nu mă las aşa uşor pradă gândurilor.

Nu doresc încurajarea unei atitudini pasive privind şcoala, dar număr pe degete examenele la care am învăţat toată materia, majoritatea le-am luat pentru că îmi picau doar subiectele ce apucam să le învăţ!

De exemplu, la o materie (Drept Civil-Drepturi Reale; am uitat să precizez că sunt studentă la Facultatea de Drept) aveam de învățat o carte de aproximativ 400 pagini în 3 zile şi urmând sfatul unei prietene, l-am rugat pe Sfântul Nicolae să mă ajute el cumva căci mi-era cu neputinţă, mai ales că titularul materiei corecta sever.

Mare mi-a fost bucuria când la examen mi-a picat la subiectul principal exact ceea ce îmi schiţasem cu o seară înainte şi îmi veniseră idei şi la celelalte subiecte, astfel încât am luat 9!

Cu adevărat mi-am spus atunci că în astfel de situaţii am ocazia să văd dragostea lui Dumnezeu şi a sfinţilor!

Sabina, 27 mai 2012, Cluj-Napoca

 

Leave a Reply

 
