RSS

Cu Sfântul Efrem la examen

16 Apr

Sfinte Mare Mucenice Efrem, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi!

Sfântul Efrem cel Nou… Un Sfânt cu care „am făcut cunoștință” abia anul trecut, când toți cei din jurul meu îl știau deja atât de bine.

Tămăduirea unor boli fără leac, purtări de grijă pentru bunăstarea familiei, ajutor la examene… toate acestea sunt minuni de care auzeam frecvent în jurul meu când se pomenea numele Sfântului…

Am trăit și eu o minune pe propria-mi piele la ultima sesiunea de examene, simțind astfel cât de vie e lucrarea sa. Și iată cum, mai mult din spusele celorlalți și din bucuria pe care o aveau pe chipul lor atunci când pomeneau numele Sfântului, i-am cerut și eu ajutorul.

Jumătate de sesiune trecuse deja cu bine, dar eram în preajma celui mai greu examen, iar colegii din anii superiori nu prea ne dădeau șanse de reușită multora. Am învățat după puterile mele și, ce nu puteam să rețin, îmi spuneam „Va pune Dumnezeu partea Lui”.

Cu o seară înainte de examen l-am sunat pe un coleg ce dăduse examenul acesta înaintea mea. Mi-a spus fiecare detaliu: ce bilet a extras (căci aveam examen oral), cum l-a rezolvat, ce a răspuns, cum ar fi bine să-l prezint, ce dimensiune a bilețelului ar fi mai bine să aleg etc.

Iată că a venit și ziua cea mare! Eram pe holul facultății, așteptându-mi „sentința”. Aveam nădejdea ca va fi bine, nu putea fi altfel. Era un examen prea mare și important. E drept, starea de agitație a colegilor era, din când în când, prezentă și la mine.

Ieșeau rând pe rând colegii cu fel de fel de note. Minutele treceau și se apropia ora la care trebuia să intru.

Am intrat în sala de examen ca la un curs obișnuit, mi-am extras subiectul, și, când să mă uit pe bilețel, din zecile de bilete de pe masă… l-am extras tocmai pe cel despre care îmi spunea cu o seară înainte colegul meu! Cât de minuntat e Dumnezeu întru Sfinții Săi!

Am început sa îmi scriu ideile (care nici măcar nu îmi aparțineau, ci erau cele auzite la telefon) și… momentul adevărului, momenul susținerii. Parcă vorbea altcineva în locul meu, atât de coerent, atât de convingător, parcă așa „cum voia profesorul din fața mea”… Trecuse doar un minut (am spus două-trei fraze, nu mai mult) când, profersorul m-a întrerupt brusc:

– Gata, e îndeajuns! Îmi va face mereu plăcere să ne întâlnim, dacă nu acum, măcar la masterat. Zece!

„Zece… zece…” A trecut examenul la care tot semestrul m-am gândit cu atâta deznădejde. „Zece…” Era peste puterile mele. Nu-mi venea să cred! Dumnezeu ne răsfață! Sunt convinsă că Sfântul Efrem (dar și Sfântul Nicolae) a citit atâtea cărți, atâtea cursuri pentru mine…

Mergeam înspre cămin, parcă neputând conștientiza ceea ce tocmai se petrecuse. Nici celor din jurul meu nu le venea să creadă. După câtva timp, venind de la un alt examen, mă întreabă colega de cameră:

– Ei, cum a fost? L-ai luat? Am auzit că au fost note foarte mici! Cât ai luat?

– Am luat 10.

– Nu-i drept! Eu am luat 7! Tu și armata ta de Sfinți!

Chiar așa și e… Dar această armată luptă pentru toți. Fiecare dintre noi avem în spatele nostru armate de Sfinți ce mijlocesc pentru noi înaintea lui Dumnezeu. Și dacă El e Conducătorul, cum pot fi rânduite toate altfel decât minunat?

Lorena, Cluj-Napoca, 2012

 
2 Comments

Posted by on 04/16/2012 in Sfântul Efrem cel Nou

 

2 responses to “Cu Sfântul Efrem la examen

  1. lavinia

    12/01/2012 at 8:17 AM

    Si eu am simtit prezenta Sf Efrem in viata mea. In 2010 am suferit un avort spontan, in urma caruia a urmat o depresie severa tratata cu medicamente. Am ramas cu spaima ca nu voi putea face copii, ca imi vor scoate uterul. Stiind ca sotul meu vroia foarte mult sa aiba un copil, ma temeam sa nu divorteze de mine in cazul in care nu puteam ramane insarcinata. Dupa 7 luni de incercari, am ramas insarcinata, iar Sf. Efrem a fost alaturi de mine pe parcursul sarcinii. Cand ma apuca spaima ca voi pierde sarcina, il rugam pe Sf. Efrem sa ma linisteasca, sa ma ajute sa ma calmez, sa gandesc pozitiv. A fost alaturi de mine pe parcursul sarcinii, dar si la nastere care a fost grabnica. Dupa nastere nu am putut alapta si sanii mi s-au pietrificat, puteam face mastita. M-am rugat Sf. Efrem ca pana dimineata sa fiu bine si asa a fost. Multumesc Sf. Efrem ca a fost alaturi de mine. Am simtit ajutorul lui si faptul ca este prezent in viata mea. Il rog sa fie si de acum alaturi de mine si de copilul meu. Multumesc Sf. Efrem!

     
  2. florica

    01/05/2013 at 11:14 AM

    MI-AU DAT LACRIMILE CITIND MINUNILE CARE AU FOST SCRISE DE VOI TOTI. NUMAI SUFERINTA AM AVUT PANA LA VÂRSTA ACEASTA, DESI SUNT TANARA. AM 24 DE ANI, DAR VIATA MI-A DAT MULTE NECAZURI, CARE NU LE-AM TRECUT CU BRIO.
    SUNT BOLNAVA, ACUM SI STUDENTA IN ANUL 3. DIN PACATE, NU AM REUSIT SA TERMIN ODATA CU GENERATIA MEA FACULTATEA. REPET ANUL 3 A DOUA OARA, IAR ANUL 2 L-AM REPETAT DE 2 ORI. DIN CAUZA BOLII NU AM REUSIT SA AJUNG LA EXAMENE.
    SUNT DEZNADAJDUITA PENTRU CA NU AM REUSIT SA TERMIN FACULTATEA. SUFAR DE O BOLA MAI GREA. UIT MULT. ASTA DATORITĂ UNOR ACCIDENTE AVUTE LA CAP.
    RECENT MI-AM PROCURAT SI EU ACATISTUL SF. EFREM CEL NOU. AM MAI PRINS CURAJ DUPA CE AM CITIT DE 2 ORI ACATISTUL. MULTUMESC SF. EFREM!
    VA ROG CEI CARE ATI POSTAT MINUNILE SF.EFREM CEL NOU SA VA RUGATI SI PENTRU MINE PENTRU SANATATE SI REUSITA LA EXAMENE.
    FLORICA

     

Leave a Reply

 
