RSS

Dumnezeu ştie să se revanşeze!

28 Feb

În anul IV de facultate la Matematică – Informatică ni s-a anunţat cel mai greu examen dintre toate disciplinele de matematică. Greutatea consta nu atât în complexitatea materiei, ci în modul “original” de susţinere a examenului. Astfel, ni s-a promis un examen care să scoată la iveală adevărata noastră “valoare matematică” – deşi la examen aveam voie cu cărţile pe masă.

Chiar în perioada respectivă a sesiunii, se făceau ultimele pregătiri pentru aranjarea bisericii studenţeşti din Haşdeu ce urma să fie sfinţită. Fiind nevoie de băieţi care să ajute, am reuşit să-mi rup aproape în fiecare zi câteva ore.

Colegul meu, cu care învăţam la bibiotecă, cel mai bun din an, îşi făcea griji în privinţa reuşitei mele la examen şi mă certa pentru faptul ca nu mă pregăteam temeinic.

Adevărul e că în ziua examenului, eram destul de nepregatit. Când zic nepregătit, nu mă refer la faptul că nu îmi citisem toate cursurile. Pentru mine, o pregătire temeinică însemna să-mi scriu cursul de la cap la coadă. Aproape ca pe o poezie. Poezie logică, deoarece rezultatele se construiau unele din altele. Eu nu reuşisem să-mi rescriu cursul cum mi-aş fi dorit.

Aşa că în timpul examenului, dacă mă blocam la câte un exerciţiu, începeam să mă rog scurt: “Doamne Iisuse Hristoase, ajută-mă!”, “Doamne Iisuse Hristoase, miluieşte-mă!”… şi mă miluia.

După câteva ore, am fost chemaţi pentru rezultate. Se citea numele şi nota fiecăruia, când deodată aud: “[numele], cine este [numele]?”. “Felicitări, aţi făcut cea mai bună lucrare!”.

Nu am îndoieli că am luat nota cea mai buna (înaintea tuturor colegilor mei olimpici) pentru ajutorul dat Bisericii, mai ales că acesta a fost dat în perioada de sesiune, când toţi ne scumpeam la timp.

 
Leave a comment

Posted by on 02/28/2012 in Dumnezeu

 

Leave a Reply

 
