RSS

Puterea unei binecuvântări

20 Feb

Eu am terminat liceul de muzică în Alba Iulia şi mă pregăteam să dau admitere la Conservator în Cluj-Napoca.

Pentru admitere îmi pregătisem tot, cu excepţia gamelor. Trebuiau făcute nişte piese anume şi vreo 18 game, fiecare gamă având 3 variante de execuţie.

Cu două zile înainte de admitere, mi-am sunat duhovnicul şi i-am spus că am fost leneş şi că nu am învăţat decât o gamă din cele 18.

I-am spus că mai mult ca sigur voi fi depunctat şi voi avea probleme că nu are cum să îmi pice fix gama învăţată de mine. Mai în glumă, mai în serios, duhovnicul mi-a zis: “Gama aia să îţi pice!”. Eu am râs, ştiam că aşa ceva e imposibil!

A venit ziua cu admiterea, m-am dus în faţa comisiei să extrag la sorţi una dintre game. Toate gamele erau scrise pe bileţele şi erau cu scrisul în jos să nu se vadă. Eu nu aveam de unde să ştiu ce trag la sorţi şi nici nu puteam trişa fiindcă eram chiar în faţa comisiei.

Aveam o grămadă de emoţii. Am pus mâna pe un bileţel, nu l-am ridicat DEOARECE pe moment m-a străfulgerat un gând şi mi-am zis: “Hai să le amestec întâi, apoi să ridic!” Le-am amestecat şi am ridicat alt bileţel.

Când l-am citit am rămas blocat: era fix gama care o ştiam, singura şi unica învăţată de mine pentru admitere. Profesorul meu de chitară, care era în comisie, m-a întrebat direct:” O ştii?” Eu am început să râd în faţa lui şi în faţa comisiei şi am răspuns: ”E singura pe care o ştiu!”. Se uita toată comisia la mine cât de dus cu pluta sunt.

Apoi am cântat acea gamă şi ce mai aveam de cântat, dar îmi cântam repertoriul în hohote de râs, pe care cu greu mi le stăpâneam. Nu îmi venea să cred că din toate bileţele, fix acea gamă am ridicat-o, singura pe care o ştiam.

Când am ieşit de la examen, mi-am sunat repede duhovnicul şi i-am spus despre ce mi s-a întamplat. Am râs amândoi. Cred că a fost mult prea îngăduitor Dumnezeu cu un leneş ca mine. A fost o admitere frumoasă!

PS. Mărturia de mai sus nu încurajează tânjeala (ştiţi cu toţii că lenea e una din cele 7 patimi de căpătâi ale sufletului omenesc), ci evidenţiază bunătatea şi puterea lui Dumnezeu care ne poate scoate din orice fel de greutăţi ale vieţii (şi chiar belele în care singuri intrăm), ocrotirea dumnezeiască de care se bucură cei ce au duhovnic, smerenia lui Dumnezeu care împlineşte cu râvnă cuvântul duhovnicului pentru ucenic, puterea ascultării de duhovnic (ar fi putut uşor deznădăjdui şi refuza participarea la examen că oricum n-avea rost să încerce), întărirea în credinţă (examenele trec, credinţa rămâne), etc.

În acelaşi timp, nu pot să nu mă gândesc că întâmplarea de mai sus e un bun exemplu pentru modul în care se cuvine să abordăm arta: cu câtă voioşie, entuziasm şi însufleţire trebuie să fi interpretat tânărul nostru piesa muzicală! I-o fi plăcut lui Dumnezeu cum a cântat!

 
3 Comments

Posted by on 02/20/2012 in Binecuvântarea preotului

 

3 responses to “Puterea unei binecuvântări

  1. adina

    05/26/2013 at 5:44 AM

    As vrea sa marturisesc despre ajutorul primit de la Sf. Efrem si Sf. Fanurie. Aveam examenul de definitvat. Dupa incheierea scolii, am avut putin timp la dispozitie pentru a invata, adica trei saptamani. Materia era destul de voluminoasa, iar in saptamana dinaintea examenului nu m-am simtit prea bine. Inaintea examenului nu ma simteam destul de bine pregatita, dar am mers cu nadejdea in ajutorul lui Dumnezeu. Am citit inainte acatistul Sf. Efrem si am plecat. Am luat 6,20 la examen, iar nota minima de trecere era 7. Am facut contestatie. Au urmat trei zile de asteptare. Am inceput sa citesc in continuare acatistul Sf. Efrem si acatistul Sf. Fanurie. Aveam nevoie de 80 de sutimi. Sincer, mi se parea putin probabil sa-mi fie marita nota de la 6,20 la 7, dar in acelasi timp, speram ca sfintii nu ma vor parasi. Si nu m-au parasit. Pentru ca am primit cele 80 de sutimi necesare ca sa pot absolvi examenul. Adica am primit nota 7. Sunt absolut sigura ca nu a fost deloc o intamplare, a fost ajutorul primit de la Sf. Efrem si Sf. Fanurie. Rugati-va cu incredere sfintilor, chiar si atunci cand problemele par imposibil de solutionat si cu siguranta veti primi ajutor. Multumesc, Sf. Efrem si Sf. Fanurie pentru ajutorul primit.

     
  2. mihaela

    10/12/2013 at 7:11 AM

    Vreau sa marturisesc ca sotul meu si-a luat permisul de conducere in strainatate cu ajutorul Sf Efrem cel Nou ,sora mea a nascut cu bine un baietel(in condittile in care prin luna a opta i s-a deschis colul si ar fi putut naste prematur;si starea ei de sanatate e una buna ,desi medicii prevedeau ca vor fi probleme),eu am gasit o casa convenabila(cheile locuintei le-am primit chiar pe 5 mai,ziua de praznuire a sfantului),am gasit o modalitate de a invata singura o limba straina,parintii mei si-au rezolvat unele probleme de sanatate.Sfantul Efrem cel Nou m-a ajutat de nenumarate ori.Cateodata,citindu-i acatistul,simt o mireasma cereasca.Multumesc,Sfinte Mare Mucenice Efrem cel Nou!

     
  3. Daniela

    10/22/2013 at 6:26 PM

    L-am cunoscut pe Sfântul Efrem de trei luni si pot sa spun că a devenit protectorul meu. Pe Sfânt mi L-a “prezentat” o colega aratându-mi cartea cu minunile facute la copiii nou-născuţi. Atunci eu mi-am dat seama că pe Sfântul de pe coperta eu l-am visat chiar cu o seara inainte in curtea unui vecin. Mi-am dat seama ca visul a fost un semn de la Dumnezeu. Împreună cu colega mea am inceput sa culegem cat mai multe informaţii despre acest Sfant, sa cumparam cartile cu minunile savârşite de El. Acum cautam pe la toate manastirile din zona noastră (suntem din Bucovina) iconite, medalioane cu Sfantul Efrem.
    În data de 8 octombrie am avut examen pentru obtinerea permisului auto si pot sa spun ca am luat examenul datorita Sfantului Efrem la care m-am rugat neîncetat. Amânasem acest examen foarte mult timp, aveam o oarecare frica. Sfantul Efrem m-a ajutat… chestionarele au fost usoare, iar la ultima intrebare (decisiva pentru mine) pot sa spun ca raspunsul corect l-a bifat Sfantul Efrem, nu eu. Multumesc lui Dumnezeu si Sfântului Efrem pentru ajutorul acordat!
    Sfantul Efrem imi este alaturi si la servici. Nu trece nici o zi fără ca eu sa-i citesc Acatistele sau Paraclisele, sau macar o rugaciune.
    Rog pe Maicuta Domnului, pe Sfântul Efrem, Nectarie, Ioan Rusu, Rafail… si toţi Sfintii şi Sfintele la care ma rog să mă ajute sa imi fac un rost in viata, sa ma ajute sa imi întemeiez o familie, sa am copiii.

     

Leave a Reply

 
